Droga ekspresowa S7 Kalsk-Miłomłyn
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Zadanie: opracowanie projektu technologicznego oraz wykonanie konstrukcji oporowych z gruntu zbrojonego przy obiektach inżynierskich w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej S7 na odcinku Kalsk – Miłomłyn.
Opis: mury zaprojektowano i wykonano w technologii gruntu zbrojonego geosyntetykami z oblicowaniem z drobnowymiarowych bloczków betonowych. Do wznoszenia ścian oporowych zastosowano prefabrykowane bloczki betonowe, geosiatki firmy Naue (Secugrid) oraz łączniki z tworzywa sztucznego. Konstrukcja murów zwieńczona została żelbetowymi gzymsami, na których zamocowano balustrady ochronne oraz prefabrykowane deski gzymsowe.
Obiekt WS-12:
Długość muru: 97mb Obiekt WS-27: Długości murów: 15,9m – 24,3m |
Obiekt WS-24:
Długości murów: 6,7m – 11,5m Obiekt DPD-7: Długość muru: 121,7mb |