Idealne rozwiązanie dla kolejowych obiektów inżynierskich

System optemFRAME jako młodszy brat optemARCH przejął w genach wszystkie jego zalety. Prefabrykaty te ze względu na swoją budowę posiadają dodatkowe atuty takie jak:

  • Możliwość stosowania w przypadku niskich nasypów. Ustrój nośny charakteryzuje się małą wysokością konstrukcyjną,
  • Montaż jest łatwy i szybki, nie wymaga dodatkowych rusztowań. Złożenie wiaduktu składającego się z 12 elementów podpór i 6 ustrojów nośnych zajęło 2 dni. (Patrz realizacje optemFRAME Kutno)

Z czego składa się system prefabrykowanych obiektów mostowych?

Prefabrykowane podpory ustawia się na płycie fundamentowej o grubości max. 30 cm. W zależności od ilości elementów, następnego dnia na prefabrykowanych ścianach można już montować ustroje nośne.

W przypadku, gdy czas realizacji inwestycji nie odgrywa znaczącej roli, można zrezygnować ze zbrojenia w płycie fundamentowej, a zamiast tego należy zastosować monolityczne uciąglenie w fundamencie podpory. Ten zabieg automatycznie zmniejsza koszt realizacji ramowego obiektu inżynierskiego z prefabrykatów optemFRAME.

Szczegóły konstrukcyjne oraz proponowane rozwiązania izolacji i uszczelnień obiektu znajdziesz w zakładce ‘Do pobrania – Materiały dla projektanta’.

OptemFRAME można stosować również przy inwestycjach drogowych dla obiektów inżynierskich małych i średnich rozpiętości. Z reguły w przypadku tych realizacji czas nie odgrywa tak istotnej roli, dlatego z powodzeniem można stosować podpory monolityczne. Takie rozwiązanie jest najlepsze pod względem ekonomicznym. Jeżeli tego właśnie potrzebujesz zapraszamy do kontaktu z naszym biurem.

Przeznaczenie ramowych prefabrykatów optemFRAME

System optemFRAME powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynku kolejowego, jednak prefabrykaty przenoszą również obciążenia pochodzące od obciążenia drogowego. Prefabrykaty doskonale nadają się do budowy mostów, wiaduktów, kładek dla pieszych i rowerzystów oraz przejść dla zwierząt.

Ciekawostki z procesu tworzenia systemu

OptemFRAME jest przykładem szybkości reakcji naszego biura na potrzebę wprowadzenia nowego produktu. W połowie lipca wspólnie z wytwórnią prefabrykatów stworzyliśmy koncepcję formy prefabrykowanego ustroju nośnego, a na początku października przystąpiliśmy do montażu elementów prefabrykowanych. W przypadku tej inwestycji byliśmy odpowiedzialni jako wykonawca za wznoszenie murów oporowych optemBLOK, zasypanie obiektu oraz wykonanie stref przejściowych. Łącznie wszystkie roboty budowlane zajęły nam 10 dni. Pierwsza realizacja wiaduktu inżynierskiego była dla nas również rekordowa pod względem tonażu górnego prefabrykatu. Ważył on aż 34 tony, co było także największym osiągnięciem wytwórni. Więcej na temat realizacji Kutno znajdziesz w artykule naszego autorstwa.

 

(+48) 513 073 107

(+48) 500 477 691

Zapraszamy do składania ofert na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

prefabrykat ramowy 1

prefabrykat ramowy 2

prefabrykat ramowy 3

prefabrykat ramowy 4